Det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig.6 min read
Der findes lette veje til overfladisk thought leadership, men tænk dig godt om
Man kan i dag læse på DR.dk hvordan Nicolas virksomhed sælger falske likes til virksomheder for at “få dem til at fremstå mere troværdige” (link til artikel). I betragtning af den risiko disse virksomheder løber for at komme til at fremstå ualmindeligt utroværdige, er det selvfølgelig et sjovt ordvalg.
Er det fristende at lade kreditkortet køre og få 100 likes garanteret på sin artikel, når man ved hvor hårdt det er at skabe organisk engagement? Ja (PS; se eksempel på produkter og priser vi rådgiver dig til ikke at købe her)
Står det til måls med den risiko din virksomhed og du som person løber, når der bliver kaldt kejserens nye klær’? Nej.
God Thought Leadership i B2B, skaber flere leads, højere win-rate og hjælper virksomheder med at tage et premium over konkurrenterne, ifølge en 2017 undersøgelse af Linkedin og Edelman.
Men undersøgelsen understregede at det også virker den anden vej når deres thought leadership lugter; det skubber leads over til konkurrenterne og commoditizer deres produkter og services.
Købte likes lugter, og de nye digitale B2B købere har en yderst veludviklet sans for hvad der er autentisk og hvad der ikke er.
Der er desværre ingen vej udenom; Man må gøre sig fortjent til sit engagement med sit target audience og det kræver at man smøger ærmerne op og gør sit arbejde. Til gengæld bygger du et ualmindeligt værdifuldt aktiv op over tid, som kun bliver mere værd når støjen på de digital kanaler tager til og prisen på at købe dig til opmærksomhed stiger (sidste år var der prisstigninger på 122% for visninger på Facebook. 15% på Linkedin og 117% for Google Adwords klik).

Sign up for our newsletter
- Monthly insights to your inbox
- Latest B2B Sales & Marketing content from Kvadrant
- C-level focus on commercial transformation
RELATED TOPICS
Marketing by the numbers & measuring what matters
It’s better to be approximately right than exactly wrong.”- Carveth Read, 18th century author In this article, we will cover: Knowing what to measure & which goals to focus on How to evaluate success as a critical part of modern B2B marketing A measurement...
How to build a B2B customer success function
Customer Success, a function that saw it's rise within SaaS companies, is increasingly coming to more and more commercial teams. The function sits right between Sales, Marketing & the more traditional Support/Service, and can be difficult to get right. In this...
How Sales Leaders Set Sail in the Inflationary Storm – 3 Practical Levers
Customers have never particularly enjoyed price increases from their suppliers and sales have never particularly enjoyed having to talk to their customers about it.None-the-less, raising prices through customer dialogue has always been a fixed part of the B2B sales profession, but being successful at it has perhaps never been more critical than right now. Inflation is at a 40-year high. Energy prices have gone up 10x since the beginning of 2021. The global metal-price-index is up 20% in the same period and transportation costs 79%.

Bredgade 20 1st floor
1260 Copenhagen
Denmark
Tel +45 70 27 02 23
CVR: 39598736
Mail: info@kvadrant.dk
Follow us on LinkedIn