Der findes lette veje til overfladisk thought leadership, men tænk dig godt om
Man kan i dag læse på DR.dk hvordan Nicolas virksomhed sælger falske likes til virksomheder for at “få dem til at fremstå mere troværdige” (link til artikel). I betragtning af den risiko disse virksomheder løber for at komme til at fremstå ualmindeligt utroværdige, er det selvfølgelig et sjovt ordvalg.
Er det fristende at lade kreditkortet køre og få 100 likes garanteret på sin artikel, når man ved hvor hårdt det er at skabe organisk engagement? Ja (PS; se eksempel på produkter og priser vi rådgiver dig til ikke at købe her)
Står det til måls med den risiko din virksomhed og du som person løber, når der bliver kaldt kejserens nye klær’? Nej.
God Thought Leadership i B2B, skaber flere leads, højere win-rate og hjælper virksomheder med at tage et premium over konkurrenterne, ifølge en 2017 undersøgelse af Linkedin og Edelman.
Men undersøgelsen understregede at det også virker den anden vej når deres thought leadership lugter; det skubber leads over til konkurrenterne og commoditizer deres produkter og services.
Købte likes lugter, og de nye digitale B2B købere har en yderst veludviklet sans for hvad der er autentisk og hvad der ikke er.
Der er desværre ingen vej udenom; Man må gøre sig fortjent til sit engagement med sit target audience og det kræver at man smøger ærmerne op og gør sit arbejde. Til gengæld bygger du et ualmindeligt værdifuldt aktiv op over tid, som kun bliver mere værd når støjen på de digital kanaler tager til og prisen på at købe dig til opmærksomhed stiger (sidste år var der prisstigninger på 122% for visninger på Facebook. 15% på Linkedin og 117% for Google Adwords klik).